دسته‌بندی نشده

چگونه میتوانیم موهایمان را درخشان و قوی کنیم؟

چگونه میتوانیم موهایمان را درخشان و قوی کنیم؟

آیا دوست دارید موهایی سالم و زیبا داشته باشید؟ در حقیقت همه ما دوست داریم موهایمان درخشندگی طبیعی داشته باشند اما به دلیل عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی، قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا یا آب و یا حتی استرس یا رژیم غذایی با ویتامین کم، موهای ما آسیب دیده و در نتیجه ضعیف و غیر درخشان به نظر می‌رسند. اگر به دنبال راه‌هایی برای درخشان کردن موهای خود هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مهم‌ترین نکات آن بپردازیم.

چگونه موهایی براق و نرم داشته باشیم؟

برای اینکه موهای شما درخشان شود، توجه به نکات زیر کمک زیادی خواهد کرد تا سلامت مو را حفظ کرده و ظاهر آن را بهبود بخشید.

شامپوی طبیعی انتخاب کنید

اگر چه شامپوها معمولا نتایجی سرشار از درخشندگی و نرمی را نوید می دهند اما حقیقت این است که بسیاری از آن‌ها به دلیل استفاده از سیلیکون و سایر مواد مصنوعی به صورت موقت این موارد را نشان داده و در طولانی مدت به موها آسیب می‌رسانند زیرا در آینده باعث ایجاد چربی اضافی می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، شامپوهای طبیعی بدون سولفات، سیلیکون و پارابن انتخاب کنید.

برس زدن روزانه را جدی بگیرید

ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای موهای خود انجام دهید، شانه زدن روزانه است. شما باید هر روز موهای خود را با یک برس موی طبیعی برس بزنید تا موهای نرم‌تری داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که برس زدن بیش از حد می‌تواند به کوتیکول موهای شما آسیب برساند.

برس روزانه برای باز کردن یا شانه کردن موها انجام نمی‌شود، بلکه برای تحریک گردش خون در پوست سر و پخش سبوم طبیعی مو از ریشه تا انتها اهمیت دارد. اگر موهای خیلی چربی دارید، توصیه می‌کنیم قبل از شستن موهایتان این کار را انجام دهید.

برس کردن مو
برس زدن روزانه مو

در حمام ابتدا از نرم کننده یا ماسک استفاده کرده و سپس به سراغ شامپو بروید

از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید. وقتی برای شستن موهای خود به حمام می‌روید، ابتدا نرم کننده یا ماسک را بزنید و خشک کنید. اجازه دهید پنج دقیقه زمان بگذرد و پس از آن موهای خود را با شامپوی با کیفیت بشویید. با این ترتیب محصول بسیار بهتر به الیاف مو نفوذ کرده و به ایجاد یک سد محافظ هنگام شامپو کردن کمک می‌کند.

در صورت استفاده از رنگ، از کیفیت بالای آن مطمئن شوید

اگر از رنگ یا محصولات مختلف برای تغییر رنگ موی خود استفاده می‌کنید، حتما از کیفیت آن رنگ اطمینان حاصل کنید. تنها ارزان بودن یک رنگ نشان دهنده این نیست که انتخاب مناسبی برای موها است، باید کیفیت برند تولید کننده و خود محصول را بررسی کرده و بهترین گزینه را خریداری نمایید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود.

شستشو مو
در صورت استفاده از رنگ، از کیفیت بالای آن مطمئن شوید

رژیم غذایی نامناسب را فراموش نکنید

 آنچه می‌خورید اولین چیزی است که مو از طریق ریشه تغذیه می‌کند. برای درخشندگی موهایتان از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید و آب فراوان بنوشید.

درجه حرارت بسیار زیاد به مو آسیب می‌رساند.

از سشوار، اتو و فر کننده بی کیفیت خودداری کنید. استفاده مداوم از این محصولات و درجه حرارت بالا می‌تواند به موها آسیب برساند.

هر چند وقت یکبار کمی از موهای خود را کوتاه کنید.

تقریباً هیچ فردی عادت ندارد موهای خود را به طور منظم کوتاه کند اما جالب است بدانید که کوتاه کردن انتهای مو، هر ماه یا هر دو ماه یکبار می‌تواند موهای شما را نرم‌تر کند. کوتاه کردن یک سانتی متر کافی خواهد بود.

ماساژ مو در شب در درخشان شدن مو موثر است.

این تکنیک ساده به شما کمک می‌کند تا رشد مو را تحریک کرده، از ریزش مو جلوگیری کنید و درخشانی طبیعی مو را حفظ کنید. علاوه بر زیبایی خود مو، ماساژ سر دارای اثرات آرامش بخش است که به شما کمک می‌کند بهتر استراحت کنید.

ماساژ مو
ماساژ مو در شب در درخشان شدن مو موثر است.

می‌توانید از ماسک‌های مو برای درخشان شدن آن استفاده کنید.

دو یا سه بار در هفته از یک ماسک مغذی طبیعی برای حفظ سلامت مو و بازگرداندن درخشش استفاده کنید. یک گزینه آسان و موثر برای براق کردن مو، مخلوطی از یک تخم مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب گرم است. آن را روی تمام موهای خود قرار دهید و بگذارید پنج دقیقه بماند، سپس سر خود را بشویید. علاوه بر این ماسک، مدل‌های مختلف دیگری هم وجود دارد که بدون صرف هزینه می‌توانید در منزل تهیه کرده و بر روی موهای خود قرار دهید.

جهت رزرو خدمات و همچنین مشاوره های پوست و مو میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ما در مجموعه شیرین دهقانی با ما در ارتباط باشید. +989122958948

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *