دسته‌بندی نشده

با جوش های صورت چه کنیم؟

با جوش های صورت چه کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی هر کدام از ما است که عدم توجه به مراقبت از آن، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی متعدد شود. مواردی مانند افزایش سن، تغییرات هورمونی بدن، ژنتیک، آلودگی‌ها و … می‌تواند باعث ایجاد آکنه و جوش بر روی صورت شوند.

برای از بین بردن جوش‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دنبال کردن رژیم غذایی سالم

یکی از بهترین راه‌های درمان مشکلات پوستی و جلوگیری از جوش صورت دنبال کردن رژیم غذایی سالم و متعادل است. در برنامه غذایی همه افراد باید مواد مغذی، کربوهیدرات و پروتئین‌ها به اندازه کافی وجود داشته باشد تا سلامت پوست، مو و سایر بخش‌های بدن حفظ شود. در این برنامه غذایی باید مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 نیز گنجانده شود. مواد غذایی که حاوی این دو اسید چرب هستند ( مانند ماهی، گردو، روغن ماهی و …) می‌تواند به کاهش جوش‌های صورت کمک کنند. کم کردن چربی و قند هم می‌تواند باعث کاهش تولید سبوم و حفظ شادابی پوست شود. بهترین مواد غذایی برای کاهش جوش صورت، میوه و سبزیجات تازه، حبوبات، غلات و آجیل است.

کنترل سطح استرس زندگی روزمره

یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه استرس روزمره است که با افزایش تولید سبوم و ایجاد التهاب پوستی، زمینه تشکیل جوش را فراهم می‌سازد. برای کم کردن جوش‌های صورت، سعی کنید تا حد امکان سطح استرس را کنترل کرده و از روش‌های کمکی نظیر مدیتیشن استفاده کنید.

پیشنهاد نویسنده: مطالعه مقاله تاثیر استرس و اضطراب بر پوست و راه های مقابله با آن

استفاده از ماسک
استفاده از ماسک خانگی

استفاده از ماسک‌های خانگی

ماسک‌های خانگی یکی از بهترین روش‌های درمانی برای پاکسازی پوست رفع جوش و آکنه است که به راحتی می‌توان آن‌ها را در منزل خود تهیه کنید. اجازه دهید چند مورد از بهترین ماسک‌ها را با یکدیگر مرور کنیم.

  • ماسک عسل و دارچین: برای داشتن پوستی درخشان و از بین بردن جوش‌های روی صورت، می‌توانید از ماسک عسل و دارچین استفاده کنید. این ماسک خاصیت ضد باکتریایی داشته و پس از چندبار استفاده متوجه تاثیر شگفت انگیز آن خواهید شد. برای تهیه ماسک عسل و دارچین، باید دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین مخلوط کرده و برای 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.
  • ماسک آلوئه‌ورا: ماسک آلوئه‌ورا به دلیل خواص ضد التهابی می‌تواند به درمان جوش صورت کمک کند. برای استفاده  از آن باید برگ گیاه آلوئه‌ورا را خریداری کرده و با یک چاقوی تیز آن را برش دهید تا ژل داخل برگ در دسترس قرار گیرد. این ژل را مستقیما بر روی پوست قرار داده و پس از 30 الی 40 دقیقه بشویید.
آلوئه ورا
استفاده از ماسک آلوئه ورا

اثر چای سبز در درمان جوش صورت

اگر درمان‌های گیاهی را ترجیح می‌دهید، چای سبز انتخابی مطمئن برای درمان جوش صورت خواهد بود. این چای دارای آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. آنتی اکسیدان چای سبز باعث کاهش تولید سبوم شده و خطر ایجاد جوش و آکنه را کاهش می‌دهد.

استفاده از آبلیمو برای بهبود جوش‌های صورت

اگر آبلیمو تازه در دسترس دارید، می‌توانید از آن برای بهبود جوش‌های صورت کمک بگیرید. آبلیمو با خارج کردن چربی پوست، باعث بهبود جوش صورت شده و آن را روشن‌تر می‌سازد. بهترین راه استفاده از آبلیمو این است که شب قبل از خواب آن را بر روی پوست قرار داده و صبح بشویید. بهتر است ابتدا کمی آبلیمو بر روی پوست قرار دهید تا مطمئن شوید حساسیت خاصی نسبت به آبلیمو ندارید.

استفاده از روغن نارگیل

بین روغن‌های گیاهی، روغن نارگیل تاثیر بسیار خوبی بر بهبود جوش‌های صورت دارد. این روغن باعث از بین رفتن باکتری‌ها شده و قرمزی پوست را برطرف می‌سازد. این روغن در کاهش جوش و آکنه هم موثر است و برای استفاده از آن تنها کافیست کمی از روغن را بر روی پوست قرار داده و ماساژ دهید.

استفاده از روغن نارگیل
استفاده از روغن نارگیل

بخور

برای دفع مواد زاید پوستی می‌توان از بخورد کمک گرفت. بخور دادن باعث دفع مواد مضر از منافذ پوستی شده و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید یک قابلمه را آب کرده و پس از داغ شدن، صورت خود را بر روی آن نگه دارید تا بخار مستقیما با پوست در تماس باشد. برای این روش از آب خیلی داغ استفاده نکنید.

استفاده از اسکراب برای درمان جوش‌های صورت

استفاده از لایه بردار و اسکراب‌های موجود در بازار هم در از بین بردن جوش‌ها استفاده می‌شوند. با کمک لایه بردار می‌توان سلول‌های مرده را از پوست جدا کرده و عامل ایجاد جوش را از بین برد. درصورتی که علاقه‌ای به استفاده از لایه بردارهای آماده ندارید، اسکراب‌ها را می‌توانید در خانه تهیه کنید.

اگر از طریق روش های بالا مشکلات پوستی شما برطرف نشد در مجموعه شیرین دهقانی میتوانید مشاور های لازم را جهت درمان مشکلات پوستی دریافت کنید و زیبایی خود را شکوفا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *