دسته‌بندی نشده

راهنمایی برای مراقبت از پوست خشک در تابستان

راهنمایی برای مراقبت از پوست خشک در تابستان

ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که از آفتاب و روزهای طولانی فصل تابستان لذت برده و اوقات زیادی را در خارج از خانه می‌گذرانید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آفتاب می‌تواند تاثیر زیادی بر روی پوست شما داشته باشد. صرف نظر از نوع پوست، نور خورشید می‌تواند تغییرات مختلفی ایجاد کرده که برخی از آن‌ها آزار دهنده هستند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست، باید پوست خود را هیدارته نگه داشته و از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. مرطوب کننده و پاک کننده صورت باید دو بخش اصلی روتین مراقبت از پوست شما باشند و ضد آفتاب را هم نباید فراموش کرد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی راه‌هایی بپردازیم که به افراد دارای پوست خشک کمک می‌کنند تا از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنند.

1. ضد آفتاب را فراموش نکنید

بهتر است در تمام طول سال برای محافظت از پوست خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این موضوع در فصل تابستان اهمیت زیادی پیدا می‌کند زیرا شدت نور خورشید بیشتر بوده و احتمال آسیب به پوست وجود دارد. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید، بهتر است هر سه ساعت یکبار کرم ضد آفتاب را دوباره استفاده کنید تا لایه محافظتی بر روی پوست باقی بماند.

 ضد آفتاب را فراموش نکنید
ضد آفتاب را فراموش نکنید

2. سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک صورت استفاده کنید

افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است استفاده از ماسک صورت را جدی بگیرند. ماسک‌های صورت در انواع مختلفی تولید شده و قیمت مناسبی هم دارند، این ماسک‌ها مواد مغذی پوست را به آن رسانده و رطوبت پوست را تامین می‌کنند.

3. استفاده از لایه بردار می‌تواند مفید باشد

در روزهایی که حس می‌کنید پوست شما درخشانی خود را از دست داده است، از لایه بردار استفاده کنید. لایه برداردها احساس سبکی در پوست ایجاد کرده و تمام سلول‌های مرده و الودگی‌ها را پاک می‌کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که کرم ها و اسکراب‌های لایه بردار باید متناسب با پوست شما باشند.

4. از پاک کننده استفاده کنید

همانطور که اشاره شد، پاک کننده باید بخشی از روتین مراقبت از پوست باشد. این پاک کننده‌ها قادر به از بین بردن انواع آلودگی، چربی و ذرات آرایشی بوده و تمیزی را به آن هدیه می‌دهند. برای استفاده از پاک کننده تنها کافیست یک پد را به آن آغشته کرده و روی پوست حرکت دهید.

 از پاک کننده استفاده کنید
از پاک کننده استفاده کنید

5. با آب خیلی داغ دوش نگیرید

دوش آب گرم می‌تواند در همه انسان‌ها حس آرامش ایجاد کند اما برای افرادی که پوست خشکی دارند، گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. اگر دمای آب حمام بالا باشد، چربی و روغن‌های ضروری روی سطح پوست را از بین برده و خشکی بیشتری ایجاد می‌کند.

6. مرطوب کننده باید به صورت روزانه استفاده شود

پس از پاکسازی پوست، باید از یک مرطوب کننده سبک مخصوص پوست خشک استفاده کنید تا رطوبت کافی در اختیار پوست شما قرار گیرد.

 مرطوب کننده باید به صورت روزانه استفاده شود
مرطوب کننده باید به صورت روزانه استفاده شود

7. به روشی اصولی اصلاح کنید

وقتی صحبت از اصلاح موهای زائد می‌شود نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. به طور مثال حتما باید از کرم یا ژل مخصوص استفاده کنید تا پوست هنگام اصلاح آسیبی نبیند یا در جهتی که موها رشد می‌کنند، اصلاح را انجام دهید.

8. از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.

در صورتی که در فضای منزل یا محیط کار خود یک دستگاه بخور قرار دهید، رطوبت محیط افزایش یافته و پوست حالت بهتری پیدا می‌کند. در فصل گرم سال سیستم‌های خنک کننده و تهویه مطبوع روشن هستند، در نتیجه سطح رطوبت هوا کاهش یافته و این امر به مرور زمان خشکی پوست را افزایش می‌دهد. در صورت استفاده از دستگاه بخور این کاهش رطوبت جبران شده و شرایط بهتری برای پوست ایجاد می‌کنید.

 از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.
از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.

9. سرم آبرسان می‌تواند عنصری کمک کننده برای مراقبت از پوست خشک باشد

اگر یک سرم آبرسان به روتین مراقبت از پوست خود بیافزایید، خشکی پوست در فصل تابستان کاهش پیدا می‌کند. این سرم‌ها علاوه بر حفظ رطوبت پوست، به جوانسازی آن هم کمک کرده و مانع از پیری زودرس پوست می‌شوند.

10. مصرف الوئه ورا راهی مفید برای مراقبت از پوست خشک در تابستان است

اگر در فصل تابستان دچار خشکی پوست شدید، در کنار استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب، می‌توانید از الوئه ورا هم کمک بگیرید. ژل الوئه ورا به ترمیم پوست کمک کرده و در صورت وجود سوختگی پوستی، آن را برطرف می‌سازد.

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که در تابستان دچار مشکلات پوستی حاد میشوید بهتر است برای درمان مشکلات پوستی به پزشک پوست مراجعه کنید در مجموعه شیرین دهقانی میتوانید از مشاوره های پوستی و آشنایی با انواع مشکلات پوستی خود آشنا شوید همچنین برای خدمات پوستی به صورت اینترنتی مشاوره دریافت کنید و با مشاوران ما از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *