دسته‌بندی نشده

راهنمایی برای مراقبت از پوست چرب در تابستان

راهنمایی برای مراقبت از پوست چرب در تابستان

فرقی نمی‌کند چه پوستی داشته باشید، در هر صورت با شروع فصل تابستان روال مراقبت از پوست و آرایش شما دچار تغییر می‌شود. اگر پوستی خشک دارید باید به رطوبت رسانی آن بیشتر اهمیت داده و در بازه‌های زمانی کوتاه ضد آفتاب خود را ترمیم کنید تا به پوست آسیبی وارد نشود، از سمت دیگر اگر دارای پوستی چرب هستید، باید از کرم‌های سبک‌تر استفاده کنید تا مانع از تجمع چربی بر روی پوست خود شوید.

در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی نکات مهم در مراقبت از پوست چرب بپردازیم.

1. از پاک کننده حاوی خاک رس استفاده کنید.

برای تمیز کردن آلودگی و چربی اضافه روی پوست خود بهتر از پاک کننده‌های حاوی خاک رس استفاده کنید. این پاک کننده‌ها بدون آنکه باعث خشکی بیش از حد پوست شوند، آلودگی‌ها را پاک کرده و مانع از ایجاد جوش می‌شوند. برای تاثیر پذیری بهتر، هفته‌ای یکبار از این پاک کننده برای روی پوست چرب خود استفاده کنید.

2. از مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

برخی این تصور را دارند که به دلیل داشتن پوستی چرب، دیگر نیازی به مصرف مرطوب کننده ندارند اما این باور اشتباه است. در فصل تابستان باید از مرطوب کننده‌های سبک استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

از مرطوب کننده سبک استفاده کنید.
از مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

3. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید، در هر صورت باید استفاده از کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید. اگر برای چندین ساعت در بیرون از منزل هستید، هر دو ساعت یکبار دوباره از کرم استفاده کرده و لایه حفاظتی در برابر نور خورشید ایجاد کنید. بهتر است در کنار ضد آفتاب از عینک آفتابی و کلاه هم استفاده کنید تا نور خورشید مستقیما با پوست شما برخورد زیادی نداشته باشد. هنگام خرید کرم ضد آفتاب، مدلی انتخاب کنید که مناسب پوست چرب بوده و کمترین میزان چربی را دارد.

4. لایه برداری را به روتین هفتگی مراقبت از پوست خود اضافه کنید

اگر پوست چربی دارید، لایه برداری جز ضروری‌ترین اقداماتی است که باید در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. لایه برداری به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و مانع از تجمع آن‌ها می‌شود. از کرم‌ها و اسکراب‌هایی باید برای لایه برداری استفاده شود که مناسب پوست چرب تولید شده‌اند.

5. از محصولات آرایشی سبک استفاده کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای حفظ سلامت پوست در فصل تابستان، استفاده از محصولات آرایشی سبک است. سعی کنید در این فصل کرم ضد آفتاب را جایگزین کرم پودر کنید یا تا حد امکان از محصولاتی چند منظوره استفاده کنید تا نیازی به مصرف چند لوازم آرایشی مختلف نباشد. در فصل تابستان پوست حساسیت بیشتری در برابر مواد آرایشی نشان داده و ممکن است مشکلات مختلف پوستی نظیر جوش ایجاد شود.

 از محصولات آرایشی سبک استفاده کنید
از محصولات آرایشی سبک استفاده کنید

6. ماسک صورت می‌تواند مفید باشد

یکی از اقداماتی که می‌تواند از پوست چرب در فصل تابستان محافظت کند، ماسک خاک رس است. برای استفاده از این ماسک‌ها باید ابتدا یک لایه روی پوست قرار داده و پس از 15 دقیقه آن را بشویید. ماسک‌های صورت باعث درخشان شدن پوست شده و مواد مغذی را به آن می‌رساند.

7. قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید

برای اینکه آرایش شما در فصل تابستان حالت خود را حفظ کند، بهتر است قبل از شروع آرایش از یک پرایمر کمک بگیرید. پرایمر مخصوص پوست چرب زیر ساز آرایش بوده و باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌گردد. علاوه بر آن می‌تواند باعث بهبود جوش‌های ناشی از تجمع چربی‌ها شده و چین و چروک‌ها را بپوشاند.

8. دائما پوست خود را بشویید

در فصل تابستان تعریق بیشتر شده و ترشح چربی هم افزایش می‌یابد که نتیجه آن ایجاد جوش و لکه‌های پوستی است. در صورت امکان بهتر است حداقل روزی دو بار پوست صورت خود را یک شوینده شست و شو دهید تا چربی‌های اضافه تمیز شوند.

9. آب بنوشید

نوشیدن آب کافی در جنبه‌های مختلفی از سلامت بدن اثر گذاشته و نقش مهمی هم در سلامت پوست دارد. در فصل تابستان به دلیل افزایش تعریق، بدن کم آب شده و ممکن است به مرور زمان پوست خشک‌ شود. برای پیشگیری از این اتفاق به مقدار کافی آب بنوشید تا جوانی پوست حفظ شده و رطوبت کافی داشته باشد.

 آب بنوشید
آب بنوشید

10. پوست لب‌ها را فراموش نکنید

اگر در طول روز احساس خشکی در پوست لب خود دارید، حتما از محصولات حاوی ویتامین E و ویتامین C استفاده کنید تا خشکی آن برطرف شود.

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که در تابستان دچار مشکلات پوستی حاد میشوید بهتر است برای درمان مشکلات پوستی به پزشک پوست مراجعه کنید در مجموعه شیرین دهقانی میتوانید از مشاوره های پوستی و آشنایی با انواع مشکلات پوستی خود آشنا شوید همچنین برای خدمات پوستی به صورت اینترنتی مشاوره دریافت کنید و با مشاوران ما از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *