دسته‌بندی نشده

انواع روش های پاکسازی پوست (در خانه و سالن های زیبایی ) کدامند ؟

همه آنچه درباره پاکسازی پوست باید بدانید

وبلاگ > خدمات > محصولات > همه آنچه درباره پاکسازی پوست و صورت باید بدانید .

یکی از فرآیندهایی که می‌تواند به جوانسازی پوست کمک برساند، انواع روش‌های پاکسازی پوست است. طی فرآیند پاکسازی، سلول‌های مرده از پوست جدا شده و شادابی خاصی به آن هدیه می‌دهند. علاوه بر آن در رفع جوش و لکه‌ها هم موثر بوده و باعث گردش خون بهتر می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع روش‌های پاکسازی پوست خواهیم پرداخت.

انواع روش‌های پاکسازی پوست و صورت کدامند؟

روش‌های پاکسازی پوست یکی از راه‌های مراقبت از صورت است که نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. پاکسازی پوست بر اساس روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که برخی از آن‌ها در خانه قابل انجام بوده و برخی روش‌ها توسط سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود.

فیشیال صورت

فیشیال پوست یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های پاکسازی است که توسط متخصصین زیادی توصیه می‌شود. این روش درمانی معمولا در کلینیک‌ها انجام گرفته و دکتر پوست از ابتدا تا انتها شرایط پوست را تحت نظر دارد. با انجام فیشیال پوست تمام آلودگی‌ها به طور کامل از بین رفته و پوستی شاداب خواهید داشت. به مرور زمان رطوبت پوست بیشتر شده و گردش خون هم بهبود می‌یابد.

چرا فیشیال صورت انجام دهیم ؟ عوارض و فواید

فیشیال صورت در چندین مرحله انجام می‌شود:

  1. در اولین مرحله از فیشیال پوست، ماساژ بر روی پوست انجام می‌شود.
  2. پس از ماساژ نوبت به پاکسازی اولیه می‌رسد. در این مرحله از پاک کننده‌های ملایم برای از بین بردن آلودگی‌ها کمک می‌گیرند.
  3. پس از آن با کمک لایه بردار یا اسکراب سلول‌های مرده از پوست جدا شده و صورت کاملا تمیز می‌شود.
  4. در برخی از کلینیک‌های زیبایی برای منافذ صورت از روش بخور استفاده می‌شود تا تاثیرپذیری بالایی داشته باشد.
  5. پس از بخور آلودگی‌های روی پوست به وسیله قلم پاکسازی از صورت جدا شده که این مرحله موجب دفع انواع جوش‌ها می‌شود.

آخرین مرحله در هر کلینیک می‌تواند متفاوت باشد، برخی از لیزر یا ماسک استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها یک حوله سرد بر روی پوست قرار می‌دهند.

لیزر

یکی دیگر از روش‌های شناخته شده پاکسازی پوست، لیزر است. این روش درمانی باعث تحریک کلاژن سازی شده که نتیجه آن پوستی شاداب و جوان است. در این نوع درمان، لیزر به لایه‌های زیرین پوست تابانده شده و باعث تغییراتی در لایه‌های مختلف پوست می‌شود. البته دقت داشته باشید که روش لیزر بیشتر برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک کاربرد دارد؛ علاوه بر آن می‌تواند عامل مفید در از بین بردن جوش‌ها باشد.

میکرودرم

برای بهبود بافت پوست صورت از روش میکرودرم ابریژن استفاده می‌شود. این روش غیر تهاجمی بوده و اثر بسیار خوبی در دراز مدت بر جای می‌گذارد. با کمک روش درمانی میکرودرم ابریژن می‌توان به صورت همزمان لایه برداری و پاک سازی پوست را انجام داد. هر جلسه از میکرودرم ابریژن حدودا یک ساعت طول می‌کشد و به دوره بهبودی نیازی ندارد.

مراجعه به کلینیک­های زیبایی

در کلینیک­های زیبایی پزشک ابتدا پوست شما را بررسی کرده و با توجه به نوع پوست و مشکلات آن، بهترین روش درمانی را معرفی میکند. این کلینیک­ها معمولا ماسک­های مخصوص به خود را استفاده کرده و با تکیه بر تجربه خود، می­توانند در پاکسازی پوست به شما کمک زیادی کنند.

روش‌های خانگی

یکی از مقرون به صرفه­ترین روش­های پاکسازی پوست، روش­های خانگی است که با صرفه هزینه پایین می­توانید آلودگی ­ها را از روی پوست خود جدا کنید.

پاکسازی پوست با روش خانگی

پاکسازی پوست به روش خانگی

برای پاکسازی پوست در خانه چندین نکته وجود دارد که باید حتما به آن­ها توجه کنید.

  1. پیش از هر کاری باید پوست خود را به خوبی تمیز کنید. تنها شستن صورت با آب کافی نیست و باید از محصولاتی نظیر شیر پاک کن استفاده کنید. شیر پاک کن آلودگی­ها را از روی پوست پاک کرده و ظاهری شاداب به صورت شما خواهد بخشید.
  2. استفاده از تونیک هم می­تواند عاملی مفید در تمیزی پوست باشد. پس از تمیز کردن سطح پوست با کمک شیرپاک کن، مقداری تونیک لوسیون بر روی پوست قرار دهید تا پوستی زیباتر داشته باشید.
  3. رطوبت دادن به پوست تضمین کننده شادابی آن است. بهترین کار این است که یک دستگاه بخور در منزل خود داشته باشید و از آن برای حفظ رطوبت پوستی کمک بگیرید.  
  4. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. بعد از تمیز کردن پوست بهتر است از یک مرطوب کننده ملایم بر روی پوست خود استفاده کنید تا جوانی آن حفظ شود.
  5. از ماسک­های خانگی استفاده کنید. برای دیدن بهترین نتیجه می­توانید از ماسک­های آماده یا ماسک­های خانگی استفاده کنید که برای خرید آن­ها نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهید داشت. این ماسک­ها باعث آبرسانی بهتر پوستی شده و سلامت پوست را تضمین میکنند.

برای دریافت خدمات جوانسازی پوست ، استعلام قیمت جوانسازی پوست ،رزرو خدمات و مشاوره رایگان می توانید با شماره 989122958948+ تماس حاصل فرمایید .کلینیک تخصصی زیبایی شیرین دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *