دسته‌بندی نشده

تاثیر استفاده از کرم های ضد چروک بر روی پوست

تاثیر استرس و اضطراب بر پوست

اگر بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارید، به احتمال زیاد هنگام خرید محصولات زیبایی مانند کرم‌ها و سرم‌های مراقبت از صورت، با این مشکل مواجه شوید که نمی‌دانید چه چیزی برای پوست و نیازهای شما بهتر است. گزینه­ های زیادی برای پوست جوان وجود دارد اما برای رده های سنی بالاتر چه گزینه ه­ایی مناسب است؟ واضح است که هیدراتاسیون و مراقبت روزانه در هر سنی ضروری است اما آیا برای جلوگیری از روند پیری باید روی کرم­ های ضد چروک حساب باز کرد؟ در این مقاله به بررسی پاسخ سوال خواهیم پرداخت.

مواد ضد چروک چیست؟

پیش از هر کاری لازم است که با مواد ضد چروک موجود در محصولات آرایشی خود آشنا شوید. اساسا چهار ماده وجود دارد: ویتامین C، رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها و اسید هیالورونیک. ویتامین C درخشندگی پوست را تضمین کرده و لکه­ های تیره را کمرنگ می­کند. این ویتامین با تحریک کلاژن سازی بیشتر پوست، باعث حفظ جوانی شده و آبرسانی پوست را بهبود می­بخشد. از سمت دیگر آلفا هیدروکسی اسیدها رنگ پوست، بافت، جای زخم و درخشندگی را بهبود می­بخشند زیرا باعث بازسازی اپیدرم شده و همچنین از سنتز ملانین اضافی جلوگیری می­کنند. اسید هیالورونیک یکی از اجزای کلیدی هر کرم ضد چروک است زیرا پوست را بازسازی کرده و چین و چروک پوست را برطرف می­کند. رتینول، عنصر اصلی در میان ترکیبات ضد چروک، دارای اثر بازسازی سلول­های اپیدرمی، لایه برداری میکروسکوپی و بازسازی عمیق ترین لایه­ های درم است و اثرات شگفت انگیزی بر روی پوست دارد.

چه زمانی باید استفاده از کرم ­های ضد چروک را شروع کرد؟

هیالورونیک اسید یکی از موادی است که ما از سنین پایین شروع به گنجاندن آن در روتین زیبایی خود می­کنیم تا پوست به خوبی هیدراته و تغذیه شود اما بقیه این موارد چطور؟ آیا سنی وجود دارد که بتوانیم آن را به عنوان نقطه شروع برای وارد کردن آن­ها در برنامه روزانه خود مشخص کنیم؟ بله! خیلی زودتر از آنچه تصور می­کنید. استفاده از این کرم ­های ضد چروک از سن 25 سالگی توصیه می­شود زیرا در آن سن اولین علائم روی پوست ظاهر می­شود. با این حال هیدراتاسیون کردن پوست و محافظت از صورت در برابر نور خورشید باید به طور روزانه از همان سنین پایین جدی گرفته شود زیرا این بهترین راه برای جلوگیری از آسیب­های بعدی است که عوامل خارجی مانند نور خورشید و … می­توانند به پوست وارد کنند.

بسیاری از ما شنیده‌ایم که استفاده از لوازم آرایشی ضد چروک در مواقعی که نیازی به آن نیست، راهی برای تنبل کردن سلول‌ها و بدتر شدن عملکرد پوست در فرآیند تجدید سلول است. با این حال برخی دیگر ادعا می­کنند این نوع از لوازم آرایشی به جلوگیری از ظاهر شدن چین و چروک و خطوط اخم و لبخند کمک می­کند. در چنین شرایطی باید چه کنیم؟ پیشگیری حتی اگر نیازی نباشد، برای به تاخیر انداختن ظهور علائم پیری و بهبود آسیب­ هایی که از قبل در پوست وجود دارد، ضروری است. استفاده از درمان‌های آرایشی ضد چروک در قالب کرم‌های روز و شب، همراه با استفاده از ضد آفتاب، پوست را در هر سنی بهبود می‌بخشد. اولین علائم پیری را معکوس کرده و یک کلید در مراقبت روزانه از پوست است که اساس و مکمل هر درمان زیبایی است.

برای اینکه تاثیر کرم های ضد چروک را به بهترین شکل ببینید، بهتر است مصرف این محصولات را زمانی آغاز کنید که هنوز چین و چروک در پوست شما کم است. در واقع بیشتر با هدف پیشگیری به سراغ کرم ضد چروک بروید.”و ضمن اینکه شما میتوانید با کنترل پوست های چرب و درمان خشکی پوست این روند را تا حدودی به تاخیر بیندازید.”

جلوگیری از پیری زودرس
تاثیر استفاده از کرم های ضد چروک بر روی پوست

ترکیبات متداول در کرم های ضد چروک

آبرسانی پوست، خطوط چین و چروک را کمتر نمایان کرده و می­توانند ظاهری جذاب به پوست ببخشد. معمولا محصولاتی نظیر مرطوب‌کننده‌، لوسیون‌، ژل‌ و سرم‌ از آب و مواد مفید دیگری مانند پروتئین‌، گلیسیرین، لاکتات و .. ساخته می‌شوند؛کرم­های ضد چروک مرطوب کننده­ هایی با مواد فعال بیشتر بوده که تاثیرات عمیق­ تری بر روی پوست خواهند گذاشت. این مواد اضافه شده در ترکیب کرم ضد چروک، برای بهبود رنگ پوست، خطوط ریز و چین و چروک به آن اضافه شده است.

موارد زیر ترکیبات رایجی هستند که می­توانند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کنند:

  • رتینوئیدها: این اصطلاح به ترکیبات ویتامین A مانند رتینول و رتینوئیک اسید اشاره دارد. رتینوئید مدت‌هاست که برای کمک به ترمیم پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید و کاهش خطوط و چین و چروک استفاده می‌شود.
  • ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که وظیفه از پوست ما در برابر رادیکال­های آزاد و مولکول­هایی که باعث ایجاد چین و چروک می­شوند را بر عهده دارد. ویتامین C می­تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب­های ناشی از نور خورشید و کاهش خطوط و چین و چروک نیز کمک کند. کرم­های ضد چروک حاوی ویتامین C را قبل از مصرف و بین هر بار استفاده، باید در مکان ­هایی که در معرض هوا و نور خورشید قرار نمی­گیرند نگهداری کرد.
  • هیدروکسی اسیدها: آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAS) شامل اسید گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک است که از آن­ها برای حذف سلول­های مرده پوست (لایه برداری) استفاده می­شود. استفاده منظم از یک محصول ساخته شده با آلفا هیدروکسی اسیدها، پوست را برای جذب بهتر محصولات دیگر آماده کرده و باعث صاف شدن پوست می­شود.
  • کوآنزیم:  یکی دیگر از عناصر مفید در کاهش چین و چروک دور چشم، کوانزیم است که به عنوان یک محافظ در برابر نور خورشید هم عمل می­کند.
  • پپتیدها: پپتید باعث تحریک کلاژن سازی شده و چین و چروک پوست را کاهش می­دهد.
  • عصاره چای: چای سبز، چای سیاه و اولانگ حاوی ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. در کرم­های ضد چروک اغلب از عصاره چای سبز استفاده می­شود.
  • عصاره هسته انگور: عصاره هسته انگور علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از تولید کلاژن پشتیبانی می­کند.
  • نیاسینامید: نیاسینامید یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع از دست دادن آب در پوست شده و می­تواند خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشد.

برای اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی بهترین تاثیر را بر روی پوست شما داشته باشند، لازم است آن‌ها را منظم و در بهترین زمان ممکن مصرف کنید که با «محصولات هومکر“میتوانید از تاثیر گذاری این محصولات برروی پوست خود، که برای تقویت زیبایی و مراقبت از پوست اهمیت دارند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *