دسته‌بندی نشده

7مرحله ای پاکسازی پوستی درخشان کن

پاکسازی پوست

بسیاری از افراد دوست دارند پوستی درخشان و صاف داشته باشند که این ویژگی را می‌توان نشانه سلامت پوست دانست. درخشان بودن پوست به عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، هورمون، سبک زندگی، محیط، شرایط بهداشتی و … بستگی دارد اما درمان‌های پوستی هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. در این مقاله به معرفی راه‌هایی خواهیم پرداخت که برای داشتن پوستی درخشان با کمک پاکسازی پوست به شما راهنمایی دهیم.

مراحل پاکسازی پوست:

  • پاک کننده پوست

یکی از مهم‌ترین مراحل برای داشتن پوستی درخشان، پاک سازی آن است. پاک کننده‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان آلودگی‌های روی پوست را به طور کامل تمیز کرد. پیش از خرید پاک کننده به این نکته دقت داشته باشید که پاک کننده پوست شما نباید حاوی مواد شیمیایی و pH بالا باشد زیرا می‌توان باعث آسیب به پوست شود.

  • استفاده از مرطوب کننده

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید، مرطوب نگه داشتن پوست است. همیشه پس از پاکسازی پوست از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست رطوبت خود را حفظ کند. زمانی که پوست رطوبت کافی داشته باشد، ظاهری شاداب‌تر داشته و سرعت پیری آن کاهش می‌یابد. از آنجایی که عوامل محیطی مانند هوای گرم یا سرد می‌تواند مشکلات خاصی برای پوست ایجاد کند، استفاده از مرطوب کننده در تمام فصول توصیه می‌شود.

  • استفاده از ضد آفتاب

زمانی که پوست برای مدت زیادی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، علائمی مثل آفتاب سوختگی و سوزش به وجود می‌آید. برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف بر روی پوست، پیش از بیرون رفتن از یک ضد آفتاب استفاده کنید. البته از ضد آفتابی کمک بگیرید که مناسب پوست شما است.

  • مواد غذایی سالم

مصرف مواد غذایی خاصی می‌تواند باعث درخشان شدن پوست شود. برای اینکه پوست بهترین حالت خود را حفظ کند، بیش از حد غذاهایی حاوی نمک، قند یا چربی مصرف نکنید. به جای این سبک غذاها می‌توانید از مواد غذایی سالمی نظیر روغن زیتون، میوه، سبزیجات تازه، پروتئین و … استفاده کنید.

پاکسازی پوست
  • مواد مغذی و ویتامین‌ها

برای عملکرد صحیح بدن لازم است از مواد مغذی و ویتامین‌ها استفاده کنید تا بدن بتواند برای فرآیندهای مختلف از آن‌ها کمک بگیرید. یکی از ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت پوست، ویتامین A است که به صورت طبیعی در موادی نظیر اسفناج یافت می‌شود. پوست برای ترمیم به کلاژن نیاز دارد که برای این امر به ویتامین B2 نیاز خواهد داشت. برای جلوگیری از بروز بیماری‌های پوستی و خشکی، مصرف ویتامین سی مفید بوده و ویتامین دی به کاهش التهاب پوست و محافظت از آن کمک می‌کند.

  • دوری از استرس

در زندگی امروزی دوری از استرس امکان پذیر نیست اما تا حد امکان باید سعی کنید کمترین استرس ممکن را تجربه کنید. با دوری از استرس سلامت بدن حفظ شده و پوستی شاداب‌تر پیدا می‌کنید.

  • خواب کافی

خواب کافی علاوه بر عملکرد ذهن، بر روی سلامت پوست هم اثر داشته و باید برای جلوگیری از پیری پوست، ساعات مناسب خواب داشته باشید.

  • عدم مصرف الکل و سیگار

سیگار و الکل علاوه بر مشکلاتی که می‌توانند برای سلامت بدن ایجاد کنند، برای پوست هم مضر هستند. از مصرف این دو خودداری کرده و به میزان مناسب آب مصرف کنید تا پوستی جوان داشته باشید.

  • ماسک صورت

یکی از بهترین راه‌های داشتن پوستی درخشان، استفاده از محصولات زیبایی مانند ماسک صورت است. ماسک صورت مواد مغذی و آب کافی به پوست رسانده و باعث شادابی آن می‌شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از ماسک صورت خود بگیرید، حتما از ماسکی استفاده کنید که با پوست شما سازگاری دارد. ماسک‌های کاغذی موجود در بازار قیمت مناسبی داشته و استفاده از آن‌ها هم راحت است اما در صورتی که نیاز به ماسک‌های بهتر داشتید، می‌توانید از نوعی کرم استفاده کنید یا با مراجعه به یک سالن زیبایی، از آن‌ها بخواهید پوست شما را پاکسازی کرده و ماسک بر روی پوست قرار دهند.

  • لوسیون

علاوه بر پوست صورت، بهتر است به پوست کل بدن خود اهمیت دهید. برای این منظور لوسیون‌های مختلفی عرضه شده است که از آن‌ها می‌توان برای سلامت پوست استفاده کرد.

  • پاکسازی پوست قبل از خواب

یکی از موضوعاتی که می‌تواند تاثیر منفی بر روی سلامت پوست داشته باشد، باقی ماندن آرایش صورت هنگام خواب است. پیش از اینکه به تختخواب بروید، حتما با کمک پاک کننده مناسب، لوازم آرایشی و کرم‌های ضد آفتاب پوست را تمیز کنید زیرا در صورت باقی ماندن لوازم آرایشی، پوست دچار چین و چروک خواهد شد.

کلینیک زیبایی شیرین دهقانی انواع خدمات زیبایی را ارائه میدهند و میتوانید محصولات زیبایی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *