دسته‌بندی نشده

تقویت زیبایی و مراقبت از پوست با محصولات هومکر

محصولات هومکر

برای اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی بهترین تاثیر را بر روی پوست شما داشته باشند، لازم است آن‌ها را منظم و در بهترین زمان ممکن مصرف کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی محصولات هومکر بپردازیم که برای تقویت زیبایی و مراقبت از پوست اهمیت دارند.

پاکسازی پوست

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولات مختلفی برای مراقبت از پوست در بازار پیدا می‌شود که بسته به وضعیت پوستی می‌توانید از یک یا چند مورد آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این محصولات روش‌هایی برای پاکسازی عمیق‌تر پوست وجود دارد که برای جوانسازی پوست کاربرد دارند. کابین یا فیشیال پوست یکی از بهترین آن‌ها است که در کلینیک‌های زیبایی و تحت نظر فردی متخصص انجام می‌گیرد. در فیشیال پوست مراحل مختلفی نظیر پاکسازی پوست، بخور، لایه برداری، باز کردن منافذ، ماساژ و سرم تراپی وجود دارد که با تغذیه پوست، ظاهری شاداب به آن هدیه می‌دهند.

علاوه بر روش‌های کلینیکی، روش‌های مراقبتی پوست در خانه همراه با دستگاه فیشیال هم وجود دارد که در آن با کمک محصولات مختلف آلودگی‌های پوست را تمیز کرده و آبرسانی لازم را انجام می‌دهید. در این بخش ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در خانه را مشخص می‌کنیم تا بدانید بهترین وقت استفاده از هر محصول چه زمانی است.

مراحل هومکر پوست (مراقبت از پوست در خانه) عبارت است از:

1. پاک کننده

برای پاک کردن آرایش از پوست صورت باید میسلار واترها را در نظر بگیرید. برخی از پاک کننده مخصوص صورت و برخی از آن‌ها برای آرایش چشم است که هنگام استفاده باید به کاربرد آن دقت کنید. البته لازم به ذکر است که پاک کننده‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کنید اما برای صرفه جویی در وقت، خرید یک پاک کننده آماده انتخاب خوبی خواهد بود.

2. شستن صورت

پس از استفاده از پاک کننده می‌توانید با کمک یک شوینده مناسب، پوست خود را بشویید. شستن صورت با آب و شوینده باعث تمیزی آن خواهد شد.

3. اسکراب

پس از استفاده از پاک کننده می‌توانید با کمک یک شوینده مناسب، پوست خود را بشویید. شستن صورت با آب و شوینده باعث تمیزی آن خواهد شد.

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید، اسکراب‌ها هستند. اسکراب نیاز به استفاده روزمره ندارد. اگر پوستی معمولی دارید، یک بار در هفته از اسکراب استفاده کنید و اگر دارای پوستی چرب هستید، مصرف آن تا 3 بار در هفته توصیه می‌شود. افرادی با پوست خشک هم مصرف 2 بار در هفته آن را باید در نظر داشته باشند.

4. تونر

برای پاک کردن آلودگی‌های عمیق پوستی، تونر بهترین انتخاب است. تونر علاوه بر پاکسازی پوست به آبرسانی آن کمک کرده و چربی پوست را تنظیم می‌کند.

5. سرم پوستی

در مراحل مراقبت از پوست محصولاتی مانند سرم ویتامین سی هم وجود دارد که به محو کردن چین و چروک کمک کرده و مانع از پیری زودرس می‌شوند. سرم‌های پوستی دارای تنوع بسیار زیادی بوده و هر کدام با هدف خاصی تولید شده‌اند. برخی به آبرسانی بهتر پوست کمک کرده و برخی از آن‌ها مواد مغذی مورد نیاز پوست را در اختیار آن قرار می‌دهند. البته در کل همه سرم‌های پوستی باعث بهبود سلامت پوست و زیبایی آن خواهند شد.

ویتامین سی

6. کرم دور چشم

برای از بین بردن چین و چروک دور چشم و روشن‌تر کردن پوست آن ناحیه، استفاده از کرم دور چشم مفید خواهد بود. از آنجایی که پوست اطراف چشم حساسیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر دارد، باید از محصولی متفاوت برای آن استفاده کنید تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

7. ماسک

ماسک‌ها جز محبوب‌ترین محصولات مراقبت پوستی در منزل هستند که استفاده دو بار از آن‌ها در هفته می‌تواند اثر بسیار خوبی بر روی صورت داشته باشد. این ماسک‌ها با هدف آبرسانی پوست، روشن کردن صورت و محو کردن چین و چروک‌ها تولید می‌شوند.

8. مرطوب کننده

هیچ شخصی نباید استفاده از مرطوب کننده را فراموش کند. مرطوب کننده‌ها حالت پوست را حفظ کرده و باعث آبرسانی بهتر آن می‌شود. پیش از انجام آرایش هم استفاده از مرطوب کننده یکی از اصول اولیه است.

9. ضد آفتاب

اگر در طول روز زمانی را خارج از خانه سپری می‌کنید، ضد آفتاب را فراموش نکنید. ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کرده و سلامت آن را تضمین خواهد کرد. با مصرف ضد آفتاب از آفتاب سوختگی و ایجاد لکه‌های مختلف بر روی صورت جلوگیری خواهید کرد. ضد آفتاب‌ها تنوع زیادی داشته و متناسب با نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری و مصرف کنید.

همچنین میتوانید 12روش پاکسازی پوست را در سایت خارجی www.healthline.com مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *