دسته‌بندی نشده

هایفو چیست و چگونه برای چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار میگیرد؟

هایفو چیست و چگونه برای چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار میگیرد؟

یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست، هایفو (high intensity ultrasound focus) است که برای انجام آن از دستگاهی به نام هایفو اولترافورمر کمک می‌گیرند. هایفو (HIFU) مخفف عبارت امواج اولتراسوند با شدت بالا است که با نفوذ به لایه‌های پوستی، باعث تحریک کلاژن سازی بیشتر شده و می‌تواند تاثیر مثبتی بر جوانسازی پوست داشته باشد. این روش ابتدا برای درمان سرطان معرفی شد اما از چندین سال قبل، از آن برای درمان مشکلات پوستی همچون چین و چروک های پوست هم استفاده می‌کنند.

روش درمانی هایفو

در این روش درمانی امواج اولتراسوند به صورت متمرکز بر روی بخش خاصی از پوست قرار گرفته و با گرم کردن لایه‌های زیرین آن، باعث تحریک آن‌ها می‌شود. زمانی که سلول‌های پوستی به دمای خاصی برسند، آسیب سلولی آغاز شده و پوست برای مقابله با آن شروع به تولید کلاژن بیشتر می‌کند. کلاژن مهم‌ترین پروتئین پوست است که با افزایش سن، تولید آن در پوست کمتر می‌شود. در نتیجه با این روش درمانی می‌توان با تحریک لایه‌های زیرین پوست، باعث تحریک کلاژن سازی بیشتر شد.

یکی از دلایل محبوبیت روش درمانی هایفو، عدم نیاز به جراحی و نداشتن درد در طول جلسه درمانی است. زمانی که برای هایفو به یک کلینیک زیبایی مراجعه می‌کنید، تنها گرمای اصل از امواج را حس خواهید کرد. بسته به ناحیه پوستی ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شود. پس از جلسه می‌توانید به زندگی عادی بپردازید و نیازی به بستری شدن یا مراقبت‌های خیلی زیادی ندارد.   

 مطالعه بیشتر: آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟، بررسی هایفو و اثرات آن

کاربرد روش درمانی هایفو

هایفو
هایفو

روش درمانی هایفو محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا اثر بسیار خوبی بر پوست داشته و عوارض خاصی به همراه ندارد. این روش  درمانی مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) قرار گرفته و برای انجام آن نیازی به عمل جراحی نخواهد بود. پس از اتمام جلسه هایفو، مدت 2 الی 3 ماه نیاز است تا کلاژن مورد نیاز باری حفط سلامت پوست تولید شود.

مهم‌ترین کاربردهای روش هایفو عبارتند از:

  • کمک به کاهش چین و چروک پوستی
  • محو کردن اثر لبخند و اخم
  • سفت کردن پوست صورت
  • کاهش روند پیری پوست
  • نرم و صاف شدن پوست

در برخی موارد برای بالا بردن پلک و ابرو هم از این روش کمک می‌گیرند.

آیا هایفو عوارض دارد؟

در حالت کلی این روش درمانی هیچ عوارضی به همراه ندارد اما ممکن است پس از جلسه درمانی، عوارض کوتاه مدتی مانند قرمزی، التهاب یا کبودی ایجاد شود که با گذشت زمان از بین می‌روند. در صورتی که یکی از این عوارض برای ساعات طولانی بر روی پوست ظاهر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

این روش درمانی برای افرادی که پوست افتاده دارند، مناسب نیست. خانم‌های باردار و شیرده هم نباید از این روش درمانی برای بهبود مشکلات پوستی خود استفاده کنند. افرادی که دندان پر کرده داشته یا ایمپلنت کرده‌اند، باید حتما با پزشک این موضوع را مطرح کرده تا مراقبت‌های لازم حین انجام هایفو انجام شود.

هایفو
هایفو

بعد از هایفو باید چه نکاتی را رعایت کنم؟

پس از اینکه جلسه درمانی شما به اتمام رسید، بهتر است نکات زیر را اجرایی کنید:

  • اگر دچار التهاب پوستی شدید، می‌توانید از کمپرس آب یخ یا دوش آب سرد استفاده کنید.
  • در چندین ساعت اول پس از درمان، پوست صورت خود را ماساژ ندهید.
  • حتما از ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید تا اثر بهتری داشته باشد.
  • بهتر است 24 الی 48 ساعت پس از جلسه درمانی آرایش نکنید و در معرض نور خورشید یا گرما قرار نگیرید.
  • برای مشاهده اثر روش درمانی هایفو باید بین 2 الی 3 ماه صبر کنید تا متوجه تاثیر آن شوید.
  • پس از هایفوتراپی نیازی به استفاده از پماد خاصی ندارید. البته ممکن است پزشک بسته به تشخیص خود یک پماد خاص برای تحریک بیشتر کلاژن سازی توصیه کند.

مطالعه بیشتر: هایفو بکنم یا ن؟ آیا هایفو برای من مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *