دسته‌بندی نشده

کنترل پوست چرب و اقدامات آن

پوست چرب

پوست همه ما به صورت طبیعی به چربی نیاز خواهد داشت و در صورت کمبود چربی بر روی پوست، مشکلات متعددی برای آن ایجاد می‌شود. با وجود تاثیر چربی بر سلامت پوست، ترشح بیش از حد آن مشکلات زیادی نظیر جوش و آکنه ایجاد خواهد کرد. اگر به دنبال راهی برای کنترل چربی پوست خود هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

پوست چرب
پوست چرب

راه‌های کنترل پوست چرب

برای اینکه چربی پوست خود را در حد متعادلی نگه دارید، راه‌های زیادی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

روزی دوبار پوست خود را بشویید

یکی از بهترین روش‌های کنترل چربی پوست، شست و شوی روزانه آن است تا تمام آلودگی‌ها از بین برود. اگر بر روی پوست خود از لوازم آرایشی استفاده کرده‌اید، ابتدا با کمک یک پاک کننده آن را تمیز کرده و سپس صورت با آب و شوینده ملایم شست و شو دهید.

حوله تمیز را فراموش نکنید

همیشه برای خشک کردن پوست خود یک حوله تمیز استفاده کنید زیرا باکتری‌های موجود در حوله ممکن است باعث چرب شدن بیشتر پوست شوند. استفاده از حوله تمیز به کنترل چربی پوست کمک زیادی خواهد کرد.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

پس از اینکه پوست صورت خود را خشک کردید، از یک کرم مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید تا شادابی پوست حفظ شود.

کرم ضد آفتاب برای کنترل پوست چرب مفید است

برای حفظ سلامت پوست خود حتما در صورت قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب دارای تنوع زیادی بوده و لازم است کرمی مناسب با پوست‌های چرب تهیه کنید.

ماسک صورت کمک کننده خواهد بود

استفاده هفتگی از ماسک‌های صورت می‌تواند اثرات بی نظیری بر روی پوست شما داشته باشند. این ماسک‌ها علاوه بر حفظ شادابی و جوانسازی پوست، در کنترل چربی آن هم موثر هستند. ماسک‌های کاغذی زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، هم چنین با مراجعه به سالن‌های زیبایی، ماسک‌های مختلفی خواهید یافت که اثر بخش قابل توجهی خواهند داشت.

پیروی از رژیم غذایی سالم اهمیت زیادی دارد

با دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم و متعادل، سلامت بدن خود را تضمین خواهید کرد و هم‌چنین می‌تواند باعث کاهش یا افزایش چربی پوست شود. برخی از مواد غذایی باعث ترشح بیشتر چربی بر روی پوست خواهد شد که با کاهش مصرف آن‌ها، چربی پوست کاهش می‌یابد. علاوه بر آن از مایعات کافی استفاده کنید زیرا مصرف مایعات هم می‌تواند در کنترل چربی موثر باشد.

کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

با دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم و متعادل، سلامت بدن خود را تضمین خواهید کرد و هم‌چنین می‌تواند باعث کاهش یا افزایش چربی پوست شود. برخی از مواد غذایی باعث ترشح بیشتر چربی بر روی پوست خواهد شد که با کاهش مصرف آن‌ها، چربی پوست کاهش می‌یابد. علاوه بر آن از مایعات کافی استفاده کنید زیرا مصرف مایعات هم می‌تواند در کنترل چربی موثر باشد.

نان و برنج نقش پر رنگی در برنامه غذای روزانه داشته و در صورت استفاده بیش از حد می‌توانند باعث تولید چربی بیشتر بر روی پوست شوند. تا حد امکان از غذاهای چرب استفاده نکنید و میوه و سبزیحات بیشتری مصرف نمایید.

ورزش کردن در کنترل پوست چرب موثر است

در کنار برنامه غذایی سالم، ورزش‌های سبک را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید زیرا می‌توانند در کنترل چربی پوست مفید باشند.

از تونر استفاده کنید

برای کاهش چربی پوست مصرف تونر می‌تواند موثر باشد. تونرها دارای تنوع زیادی بوده و ممکن است برخی از آن‌ها باعث تحریک پوست فرد شوند. پیش از مصرف تونر، حتما آن را بر روی بخش کوچکی از پوست خود تست کرده و در صورت عدم تحریک پوست، از آن بر روی صورت استفاده کنید.

استرس روزمره خود را کاهش دهید

برخی محققان عقیده دارند که افزایش استرس می‌تواند باعث ترشح بیشتر چربی پوست شود. با کمک یوگا و مراقبه می‌توانید تا حد زیادی این استرس را کنترل کنید.

تزریق بوتاکس می‌تواند به کنترل چربی کمک کند

حضور در یک جلسه بوتاکس می‌تواند با کنترل غدد چربی، باعث کاهش تولید سبوم شود. البته بهتر است پیش از این روش درمانی ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تایید ایشان، تزریق بوتاکس را برای کاهش چربی انجام دهید.

از محصولات حاوی نیاسینامید استفاده کنید

نیاسینامید از مشتقات ویتامین B3 بوده و به کاهش چربی پوست کمک می‌کند، در نتیجه مصرف محصولاتی که حاوی نیاسینامید است، پس از یک دوره باعث کنترل چربی خواهند شد.

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

به هیچ عنوان بدون پاک کردن آرایش صورت به خواب نروید. پاک نکردن آرایش قبل از خواب می‌تواند با مسدود کردن منافذ پوست، مشکلات زیادی ایجاد کند. برای تمیز کردن آرایش از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا به سلامت پوست آسیبی وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *