دسته‌بندی نشده

پاکسازی پوست برای خانم های باردار

پاکسازی پوست برای خانم های باردار

پاک سازی پوست خانم‌های باردار ممکن است در حساس ترین دوران زندگی خود، پوستی خشک یا چرب پیدا کرده و یا لکه‌های بر روی صورت خود مشاهده کنند که برای برطرف کردن این مشکلات به دنبال روش‌های مختلف پاکسازی پوست باشند. آیا پاکسازی پوست برای خانم های باردار خطرناک است؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

پاکسازی برای خانم های باردار
پاکسازی پوست برای خانم های باردار

آیا پاکسازی پوست در بارداری خطرناک است؟

بدن خانم های باردار به دلیل تغییرات هورمونی، تغییراتی را تجربه می‌کند. این تغییرات می‌تواند مشکلات پوستی نظیر آکنه، لکه، جوش، خشک شدن پوست و … باشد. از آنجایی که تمام این مشکلات می‌توانند آزار دهنده باشند، راه‌های مختلفی برای رهایی از آن‌ها و پاکسازی پوست معرفی شده است. پاکسازی پوست شامل مراحلی نظیر لایه برداری، ماساژ، ماسک صورت و … می‌شود که همه آن‌ها در داشتن پوستی شاداب موثر هستند.

پاکسازی صورت با روش‌های متنوعی انجام می‌گیرند. برخی از کرم‌ها استفاده کرده و برخی ترجیح می‌دهند از لیزر و هایفو استفاده کنند اما همه روش‌ها برای خانم‌های باردار ایمن نیستند. پیش از انجام هر نوع پاکسازی باید ابتدا با پزشک مشورت کرده و بسته به شرایط پوستی و بارداری، روش درمانی مناسب را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که پاکسازی پوست در نیمه دوم بارداری سخت‌تر است زیرا شکم بزرگ‌تر شده و دراز کشیدن برای طولانی مدت سخت‌تر می‌شود، بهتر است در ماه‌های ابتدایی بارداری پاکسازی را انجام دهید.

در کلینیک زیبایی شیرین دهقانی با رعایت تمام موارد در دوران بارداری هم می توانید مشاوره و درمان شوید.

مزایای پاکسازی پوست برای خانم های باردار

پاکسازی پوست در دوران بارداری می‌تواند مزایای مختلفی به همراه داشته باشد.

  • رفع مشکلات پوستی: پاکسازی پوست در هر شرایطی می‌تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کرده و حس بهتری در فرد ایجاد کند. در دوران بارداری هم با انجام پاکسازی پوست روحیه فرد بهتر شده و حس شادابی می‌کند. فراموش نکنید که حتما روش‌هایی باید استفاده شوند که برای جنین مشکلی ایجاد نمی‌کنند.
  • کاهش استرس: علاوه بر رفع مشکلات پوستی، انجام پاکسازی باعث افزایش آرامش و کاهش استرس شده و این موضوع در دوران بارداری می‌تواند از لحاظ روحی به مادر کمک زیادی کند.
  • مهم‌ترین نکات در مورد پاکسازی پوست خانم‌های باردار

همانطور که اشاره شد برخی از روش‌های پاکسازی برای بانوان باردار مناسب نبوده و برای حفظ سلامت جنین، لازم است که از روشی دیگر استفاده کنند.

  • از لایه بردار شیمیایی استفاده نکنید.

لایه بردارهای شیمیایی می‌توانند عوارضی جدی برای جنین داشته باشند. بهتر است در دوران بارداری از کرم‌های پاکسازی حاوی رتین آ و روش درمان میکرودرم استفاده نشود زیرا این مواد شیمیایی می‌تواند از طریق خون به بدن جنین رسیده و صدمه وارد کند.

  • مطمئن شوید که رتینوئید در ترکیبات لایه بردار وجود ندارد.

در پاکسازی پوست برای خانم های باردار به هیچ عنوان نباید از رتینوئید استفاده کرد. این ماده اثر منفی بر روی بدن جنین داشته و باعث ایجاد نقص می‌شود. به جای آن بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیباتی نظیر اسید آزلائیک، اسید گلیکولیک یا ویتامین سی هستند. روغن‌های طبیعی هم می‌توانند به هیدراته ماندن پوست کمک زیادی کنند.

  • از کرم‌های حاوی هیدروکینون استفاده نکنید.

یکی از مضرترین مواد در دوره بارداری، هیدروکینون است که مشکلات جدی برای جنین به وجود خواهد آورد. هیدروکینون در واقع برای روشن کردن پوست به کار رفته و در انواع کرم‌های ضد لک هم وجود دارد اما در دوره بارداری باید کرم‌های حاوی هیدروکینون را از روتین پاکسازی پوست خود حذف کنید.

به طور کلی اقدامات الکتروتراپی باید در دوره بارداری حذف شود. استفاده از روش‌های زیر در دوران بارداری ممنوع است:

  • هیدرافیشیال
  • آکوافیشیال
  • میکرودرم
  • میکروکارنت
  • هیدرودرمی
  • هایفرکوئنسی

سخن پایانی

پاکسازی پوست در هر دوره‌ای از زندگی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه فرد داشته باشد اما در دوران بارداری باید نکات زیادی را در نظر گرفته و از مواد مضری مانند هیدروکینون استفاده نکنید. پیش از انجام هر نوع پاکسازی بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کرده و بسته به شرایط پوستی خود بهترین روش را انتخاب کنید تا خطری شما و فرزندتان را تهدید نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *