دسته‌بندی نشده

چگونه بوتاکس برای جوانسازی پوست استفاده میشود؟

هایفو

یکی از راه‌هایی که برای جوانسازی پوست کاربرد دارد، تزریق بوتاکس است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. با تزریق بوتاکس به ناحیه‌ای از پوست، عضلات آن نواحی به صورت موقت فلج شده و با این عمل چین و چروک اطراف آن کاهش می‌یابد. بوتاکس یکی از روش‌های ساده برای جوانسازی پوست است که باعث زیبایی پوست صورت خواهد شد. تنها نکته‌ای که باید برای تزریق بوتاکس در نظر داشته باشید، تزریق آن در یک مرکز معتبر است. تزریق درست بوتاکس نتیجه عالی در کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست خواهد داشت.

روش انجام جوانسازی صورت با بوتاکس

ماهیچه‌های صورت با افزایش سن و به خاطر انقباضات متعدد، دچار چین و چروک می‌شوند که برای برخی از افراد آزار دهنده است. برای اینکه پوست به حالت اولیه خود باز گردد، روش‌های جوانسازی متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها بوتاکس است. در این روش درمانی با تزریق بوتاکس، پوست حالت ارتجاعی قبل را بدست آورده و شاداب‌تر بنظر می‌رسد.

تزریق بوتاکس در بخش‌های مختلفی از صورت قابل انجام است. به طور مثال برخی از افراد از آن برای درمان خطوط خنده یا اخم خود استفاده می‌کنند تا آثار آن از بین برود. البته اگر خطوط لبخند یا اخم دارای چین و چروک عمیقی باشند، لازم است از روش‌های دیگر جوانسازی استفاده شود زیرا بوتاکس برای چین و چروک‌های تازه تاثیر بهتری دارد.

جالب است بدانید که تنها کاربرد بوتاکس در جوانسازی پوست نیست. گاهی اوقات برای کاهش درد میگرن یا اسپاسم پلک استفاده از این روش درمانی توصیه می‌شود. البته این درمان‌ها باید حتما توسط پزشک تایید شوند در غیر اینصورت توصیه نمی‌شود.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

عوارض جوانسازی صورت با بوتاکس

شاید این سوال برای شما مطرح شود که با جوانسازی پوست با بوتاکس، عوارضی تجربه خواهید کرد یا خیر. در واقع بوتاکس هم مانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد اما این عوارض کوتاه مدت بوده و زیاد آزار دهنده نیستند البته در شرایطی که دکتری با تجربه بوتاکس را برای شما انجام دهد. پزشکی که در این زمینه متخصص است، بوتاکس را در ناحیه مناسب تزریق کرده و مانع از ایجاد عوارض جانبی آن خواهد شد. در صورتی که کار را به پزشکی غیر متخصص بسپارید، امکان مشکلاتی نظیر افتادگی پلک یا اختلال دید وجود دارد.

در حالت کلی عوارضی نظیر کبودی، بی حسی موقت، قرمزی پوست، جوش و … ممکن است ایجاد شود که به مرور زمان از بین خواهند رفت. این عوارض زود گذربوده و معمولا در کمتر از 24 ساعت ناپدید می‌شود؛ در نتیجه با انتخاب یک پزشک متخصص از همه مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در هر فرد متفاوت از شخص دیگر خواهد بود. معمولا اثرات این روش جوانسازی بین 6 الی 12 ماه باقی می‌ماند و پس از آن نیاز به تمدید دارید. با تزریق مجدد بوتاکس، دوباره پوست حالت جوان خود را پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی ان افزایش می‌یابد. یکی از عواملی که باعث موفقیت این روش درمانی می‌شود، نوع برند بوتاکس و تاریخ انقضای آن است. بهتر است شخصا آن را بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

چه کسانی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

روش درمانی بوتاکس برای افراد زیادی کاربرد دارد اما برای جلوگیری از بروز مشکل، برخی از افراد نباید از این روش استفاده کنند. خانم‌هایی که در دوره بارداری خود به سر می‌برند، نباید به فکر تزریق بوتاکس باشند. علاوه بر آن مادران شیرده بهتر است تا پایان دوره صبر کرده و پس از آن اقدام به تزریق بوتاکس نمایند. برای افرادی که دچار عفونت پوستی هستند، این روش درمانی انجام نمی‌شود. در حقیقت پزشک منتظر خواهد ماند ابتدا آن عفونت برطرف شده و سپس تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد. افرادی که به فشار خون، دیابت یا مشکل قلبی مبتلا هستند باید حتما پیش از تزریق با پزشکی متخصص صحبت کرده و نظر ایشان را بپرسند.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

برای اثر بخشی بهتر بوتاکس، باید مراقبت‌های پس از آن را جدی بگیرید.

  • تا هشت ساعت پس از انجام بوتاکس، نباید بخوابید.
  • نباید سر خود را به سمت پایین خم کنید.
  • از ماساژ نواحی تزریق شده پرهیز کنید.
  • در صورت تنگی نفس یا تپش قلب، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بروز عوارض خفیفی نظیر قرمزی پوست در چند ساعت ابتدایی عادی است اما اگر عوارض طولانی مدت بودند، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید در مورد تزریقات بوتاکس اطلاعات بیشتری کسب کنید از طریق تماس با مشاوران ما در کلینیک شیرین دهقانی با ما در ارتباط باشید، ویا برای مشاوره رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *