دسته‌بندی نشده

مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس

در این مقاله از کلینیک زیبایی شیرین دهقانی به بررسی مراقبت های بعد از بوتاکس می پردازیم. یکی از مواردی که منجر به خوشحال‌تر شدن انسان می‌شود، توجه به زیبایی و پوست صورت است که در سال‌های اخیر روش‌های درمانی آن هم محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌ است. برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک، روش‌های درمانی مختلفی ارائه شده که هر شخص بسته به هدف خود یکی از آن‌ها را انتخا ب می‌کند.

 قبل از انجام هر روشی، مهم است که تحقیقات لازم را انجام داده و تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد آن روش زیبایی را بدست آورید. ممکن است به فکر انجام تزریق‌ بوتاکس باشید، اما مطمئن نیستید که چگونه کار می‌کنند و بعد از درمان بوتاکس چه کاری باید انجام دهید؟ در ادامه به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

تزریق ژل بوتاکس و مراقبت های بعد از بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری سم باکتریایی تزریقی است و محبوب‌ترین روش زیبایی غیرجراحی در جهان است. تمام تزریقات بوتاکس از یک ماده اصلی تشکیل شده است، سم بوتولینوم، بنابراین ممکن است اصطلاح تزریق سم بوتولینوم را نیز بشنوید. بوتاکس عمدتا برای کاهش چین و چروک صورت، لیفت ابرو، پیشانی، خط فک، افتادگی پلک، خط اخم و موارد دیگر استفاده می‌شود. از سوی دیگر، بوتاکس می‌تواند برای درمان سایر مشکلات سلامتی مانند میگرن و سردرد شدید، تعریق بیش از حد، مثانه بیش فعال و … نیز استفاده شود.

بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

بوتاکس به ماهیچه های صورت شما تزریق شده و باعث می‌شود که به طور موقت انقباض آن‌ها متوقف شود. حرکات کمتر عضلانی به معنای شل شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک است. چروک‌هایی که از قبل دارید صاف تر شده و ظاهر جوان‌تری پیدا خواهید کرد. بوتاکس برای روش‌های مختلف باید مقادیر مختلفی تزریق شود، بنابراین قیمت درمان بستگی به نوع عمل شما دارد. پس از انجام این روش می‌توانید بلافاصله به خانه بروید زیرا این یک روش جراحی نیست که نیاز به بستری شدن داشته باشد. اثرات بوتاکس بعد از چند روز خود را نشان داده و نتیجه کامل بعد از دو هفته قابل مشاهده است. ماندگاری اثرات این روش زیبایی حدود 3-4 ماه است. با ما همراه باشید تا مراقبت های بعد از بوتاکس را نیز بررسی کنیم.

تزریق بوتاکس

نکات و مراقبت های بعد از بوتاکس

درمان بوتاکس نسبتا کوتاه بوده و پس از انجام آن، می‌توانید فوراً به خانه بروید و کارهای روزمره خود را انجام دهید. پزشک معمولا برخی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از بوتاکس را به شما می‌گوید، اما اگر به دنبال توصیه‌هایی کلی هستید، در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از تماس انگشتان خود در نواحی درمان خودداری کنید

حداقل تا یک روز پس از درمان نباید صورت یا محل بوتاکس را لمس، ماساژ یا خراش دهید. بوتاکس باید در جای خود بماند. دست زدن یا ماساژ دادن صورت می‌تواند باعث پخش شدن و بی حس شدن آن ناحیه شود. اگر از این توصیه پیروی نکنید، نتیجه دلخواه خود را نخواهید گرفت و به همین دلیل هم حداقل 3 ساعت نباید دراز بکشید.

ورزش نکنید

برای رسیدن به بهترین نتایج و حفظ ایمنی بیشتر پوست، باید حداقل یک یا دو روز پس از تزریق بوتاکس از ورزش کردن خودداری کنید. از حرکات ناگهانی سر، پریدن، دویدن، پیاده روی با قدرت و سایر تمرینات قلبی خودداری کنید زیرا عرق می‌تواند بر ناحیه تزریق شده شما تأثیر منفی بگذارد.

از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید

وقتی حرف از داشتن پوستی جوان و شاداب می‌شود، همیشه توصیه می‌کنند که در سایه مانده و وقت زیادی را در زیر نور آفتاب قرار نگیریم زیرا ممکن است باعث تغییراتی در پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از درمان بوتاکس می‌تواند منجر به عوارض جانبی شدید و عوارض ناخواسته شود، به خصوص اگر دچار آفتاب سوختگی شوید.

خنک کردن پس از تزریق بوتاکس

درست مانند کبودی، خنک کردن مختصر به مقابله با تورم کمک می‌کند، با این حال برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس در خارج از ناحیه تزریق، فشار زیادی به ناحیه تزریق شده خود وارد نکنید. کمپرس استریل را به آرامی بر روی ناحیه کبود قرار داده و نیروی زیادی به آن وارد نکنید.

تحت هیچ درمان دیگری قرار نگیرید

پس از تزریق بوتاکس، در هنگام استفاده از کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست باید خیلی مراقب باشید، به خصوص وقتی صحبت از درمان‌های زیبایی صورت می‌شود. حتماً باید با پزشک خود در مورد سایر روش‌های درمانی صحبت کرده و کرم‌هایی را انتخاب کنید که پزشک تایید کرده است. برخی از روش‌های درمانی می‌تواند تاثیر منفی بر روی تزریق بوتاکس گذاشته و نتیجه تزریق را عوض کند.

author-avatar

درباره شیرین دهقانی

شیرین دهقانی هستم، متخصص خطوط زیبایی و جوانسازی پوست با بیش از 10 سال سابقه فعالیت. استاد آموزش لاین های زیبایی. خوشحال میشم بتونم به تکمیل زیبایی شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *