دسته‌بندی نشده

بهترین سن برای شروع بوتاکس

خانم جوان برای شروع بوتاکس از سنین جوانی

از چه سنی می توانیم بوتاکس کنیم؟ این سوال را خیلی از مراجعین کلینیک از من می پرسند. از این رو بر آن شدیم تا مطلبی بر اساس تجربه در این باره برای شما بیان کنم. یکی از مشکلاتی که هر انسانی در طول زندگی ممکن است دغدغه آن را پیدا کند، چین و چروک است. چین و چروک یک عارضه جانبی ناشی از روند افزایش سن است اما حالات روزانه (مانند خندیدن یا اخم کردن) به مرور زمان علائم مشخصی را بر روی صورت به جا می‌گذارد که برخی افراد تمایل دارند جای این خطوط را کمرنگ کنند. این روزها راه‌های موثری برای درمان چین و چروک بدون جراحی وجود دارد که تا چندین ماه اثر خود را نشان می‌دهند. یکی از روش‌های کاربردی برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های صورت، بوتاکس است که افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای استفاده از روش‌های دیگر و کرم‌های مختلف، از این روش درمانی کمک بگیرند.

بوتاکس چیست؟

در بوتاکس از تزریق سم بوتولینوم استفاده می‌شود تا به پوست برای مقابله با چین و چروک‌ها کمک کند. در روش درمانی بوتاکس ماده فعال با استفاده از یک کانول بسیار ظریف در زیر پوست و به داخل عضله (در نقاط مشخص شده) تزریق می‌شود. این روش تاثیر بسیار خوبی داشته و عوارض جانبی کمی هم دارد.

در کلینیک زیبایی شیرین دهقانی مانند تمام روش‌های درمانی، قبل از انجام بوتاکس مشاوره با بیمار انجام خواهد شد تا بهترین روش درمانی به شما معرفی شود. در صورتی که تمایل به انجام بوتاکس داشتید، محل تزریق از قبل مشخص شده و در هر جلسه درمانی تا 12 نقطه تزریق می‌تواند انجام گیرد.

متخصص مربوطه باید اطمینان حاصل کند که قسمت‌های مشخص شده صورت به طور یکنواخت درمان می‌شوند تا به نتیجه ای زیبا و یکنواخت دست پیدا کنید. تقریباً دو روز پس از تزریق بوتاکس، اثربخشی این ماده قابل مشاهده خواهد بود. اثر بوتاکس حداکثر 10 روز بعد از یک جلسه درمانی مشخص می‌شود و برای 3 الی 6 ماه ماندگار است.

شروع بوتاکس از سن 30 تا 40 سال

هر چند وقت یک بار باید بوتاکس را تکرار کنیم؟

سم بوتولینوم مانند هر ماده بیولوژیکی دیگری به مرور زمان اثر خود را از دست می‌دهد. 4 ماه پس از استفاده سم بوتولینوم یا بوتاکس اثر خود را به مرور زمان از دست داده و پس از 6 ماه عملاً دیگر در پوست اثری از ان وجود ندارد. بعد از آن زمان عضله فعالیت خود را بازیابی می‌کند و چین و چروک‌ها باز می‌گردند؛ بنابراین باید بین 4 تا 6 ماه دوباره درمان را تکرار کنید.

از چه سنی می‌توانیم بوتاکس کنیم؟

به طور کلی برای استفاده از روش جوانسازی بوتاکس، هیچ محدودیت سنی نخواهید داشت. ممکن است شخصی در سن 37 سالگی اقدام به تزریق بوتاکس کرده و شخص دیگری در سنین 57 سالگی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت مراجعه کند. افرادی با سن کمتر می‌توانند از روش بوتاکس برای شادابی پوست خود استفاده کرده و مانع از  ایجاد چین و چروک ناشی از افزایش سن شوند. از سمت دیگر افرادی در سنین بالاتر با کمک این روش چین و چروک‌های گذشته را بهبود بخشیده و جای آن‌ها را محو می‌کنند.

البته این روش برای 18 سال به بالا هیچ محدودیتی ندارد زیرا به عقیده پزشکان شخصی با سن زیر 18، نیازی به رفع چین و چروک یا جلوگیری از بروز آن‌ها ندارد. از آنجایی که در دهه چهل سالگی زندگی خطوط چین و چروک عمیق‌تر می‌شود، بهترین زمان استفاده از بوتاکس در همین رنج سنی است تا بتوانید با کمک آن ظاهر شاداب خود را پس بگیرید.

برای افرادی در سن بالاتر که نیاز به اثر بخشی بیشتری دارند، معمولا یک ژل همراه با بوتاکس استفاده می‌شود تا مراجعه کننده به صورت جوان خود برسد. در دهه سی سالگی بدن شروع به تغییرات جدیدی کرده و ممکن است متوجه تشکیل خطوط ریزی بر روی پوست خود شوید که برای از بین بردن آن‌ها تنها کافیست روش‌ها درمانی مناسبی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *