دسته‌بندی نشده

7 روش برای رفع افتادگی پوست

رفع افتادگی پوست

افتادگی پوست مشکلی است که افراد معمولا با افزایش سن با آن مواجه می‌شوند. اگرچه خطرناک نیست اما می‌تواند احساس بدی در فرد ایجاد کند. خوشبختانه راه‌های زیادی برای سفت کردن پوست افتاده وجود دارد که در این مقاله از کلینیک زیبایی شیرین دهقانی تعدادی از بهترین روش‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

علل افتادگی پوست چیست؟

افتادگی پوست با افزایش سن پیش می‌آید اما علل دیگری هم در این امر دخیل هستند.

1. پیری پوست

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی و توانایی خود برای بازسازی سریع را از دست می‌دهد. این امر به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین است؛ دو پروتئینی که مسئول استحکام و انعطاف پذیری پوست هستند. علاوه بر این تولید اسید هیالورونیک با افزایش سن کاهش یافته و این موضوع روی سلامت پوست اثر خواهد گذاشت.

2. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اشعه ماوراء بنفش یکی از مهم‌ترین عوامل خارجی است که تا حد زیادی بر تولید کلاژن و الاستین تأثیر می‌گذارد. اشعه ماوراء بنفش خورشید به سلول‌های پوست آسیب رسانده و در نتیجه تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد؛ این امر باعث ایجاد افتادگی پوست، چین و چروک یا لکه‌های پیری می‌شود.

3. سیگار کشیدن

نیکوتین موجود در سیگار رگ‌های خونی را منقبض کرده و جریان خون را در پوست کاهش می‌دهد. هم‌چنین منجر به کاهش تولید کلاژن و الاستین شده و اثراتی مانند نور خورشید دارد.

4. اضافه وزن

اضافه وزن به پوست فشار وارد کرده و منجر به کشیدگی پوست می‌شود که در نتیجه آن خاصیت ارتجاعی کاهش می‌یابد. علاوه بر این افراد دارای اضافه وزن، اغلب سبک زندگی ناسالمی را دنبال کرده و غذاهایی می‌خورند که اثرات مضری بر پوست دارد.

5. رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی با کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها نیز می‌تواند منجر به تغییرات پوستی از جمله افتادگی پوست شود زیرا مواد مغذی موجود در این غذاها برای تولید کلاژن و الاستین ضروری هستند.

بوتاکس برای رفع افتادگی پوست

بهترین روش های رفع افتادگی پوست کدامند؟

روش‌های زیادی برای درمان افتادگی پوست وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با پیشرفت روزافزون فناوری‌های جدید، روش‌های درمانی در پزشکی زیبایی و جراحی نیز در حال رشد است. طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و مواد فعال وجود دارند که نوید نتایج چشمگیر بدون بر جای گذاشتن هیچ گونه اثری بر روی سطح پوست را می‌دهند.

1. روش‌های جراحی

روش‌های جراحی به عنوان موثرترین راه برای سفت کردن افتادگی پوست در نظر گرفته می‌شوند. پوست اضافی در هر قسمت از بدن را می‌توان با روش‌های جراحی برداشته و سفت کرد. اقدامات جراحی زمانی ضروری است که پوست به طور قابل توجهی افتادگی داشته باشد و درمان‌های زیبایی ملایم نتوانند کمکی به بهبود آن کنند. این روش بیشتر توسط کسانی استفاده می‌شود که به سن پیری رسیده یا تغییر وزن زیادی داشته‌اند.

2. فرکانس رادیویی

یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های سفت کردن پوست، فرکانس رادیویی است. این فناوری از امواج فرکانس رادیویی برای گرم کردن پوست و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کند. درمان با فرکانس رادیویی برای افتادگی پوست صورت و چین و چروک‌های کوچک ایده آل است.

3. مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان زیبایی محبوب است که شامل تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به پوست است، به این ترتیب خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست بهبود می‌یابد و همین موضوع مزوتراپی را به گزینه درمانی ایده‌آلی تبدیل می‌کند.

4. اولتراسوند

امواج اولتراسونیک یا هایفو از طریق ارتعاشات و انرژی گرمایی، تولید فیبرهای کلاژن و الاستین را در بدن تحریک می‌کنند، در نتیجه پوستی صاف و بدون چین و چروک خواهید داشت.

روش برای رفع افتادگی پوست

5. لیزر درمانی

دستگاه‌های لیزری به طور گسترده در پزشکی زیبایی برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند؛ به طور مثال حذف موهای زائد، کاهش چربی، درمان اسکار و …. لیزر CO2 برای سفت کردن پوست مناسب بوده و می‌تواند افتادگی را رفع کند. اثربخشی آن بر اساس تحریک نوسازی کلاژن در بافت پوست است که باعث بازسازی می‌شود.

6. لیفت نخ

در این روش درمانی نخ‌های خود حل شونده ساخته شده از یک ماده زیست سازگار در بافت تحتانی پوست قرار می‌گیرند. با کشیدن نخ‌ها، اثر سفت شدن به دست می‌آید. درمان با نخ برای پوست شل روی صورت مناسب بوده و علاوه بر سفت کردن پوست، تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را جوان می‌کند.

7. تزریق (بوتاکس)

سم بوتولینوم یک نوروتوکسین است که می‌تواند برای فلج موقت عضلات استفاده شود. این باعث می‌شود بوتاکس یک درمان ایده آل برای چین و چروک‌های ناشی از انقباضات عضلانی یا خطوط اخم باشد.

سخن پایانی

تعداد درمان‌های سفت‌کننده پوست با پیشرفت‌ علمی همچنان در حال افزایش است و گزینه‌های درمانی مختلف در حال حاضر برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان در دسترس است. عامل تعیین کننده، انتخاب درست سالن زیبایی است که تیم آن باید از تجربه و دانش لازم برخوردار باشد تا شما بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید. حتما پیش از تجربه هر کدام از این روش‌ها، با یک متخصص مشورت کرده و با توجه به پوست خود گزینه ایده‌الی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *